Szalay Dakar Team – Folytassa, Opel!

377

15 éves jubileumát ünnepli, valamint rengeteg új tervvel és tennivalóval fut neki az idei versenyszezonnak Szalay Balázs.

Az idei szezonban már új néven, Opel Dakar Team színekben versenyez a legrutinosabb magyar „Dakaros”, Szalay Balázs és csapata.

– Hatalmas átalakuláson ment át, új színeket és arculatot kapott idén a csapat, egy vadonatúj versenyautóval valamint VIP-busszal bővül a járműflottánk és nem utolsósorban már igazi profi csapatvezetőnk is van, Németh Ottó személyében – ezekkel a bíztató hírekkel indította a szezonnyitó sajtótájékoztatót Balázs, majd így folytatta:

– ’94 végén merült fel bennem először komolyabban az a kérdés, hogy autóversenyző legyek. Kiskoromban természetesen sokat foglalkoztatott, hogy talán egyszer majd én is Niki Lauda leszek, de akkoriban ez csak egy álom volt. A tévében többször láttam a Dakarról is képeket, de csak 29 éves koromra döntöttem el, hogy belevágok az autóversenyzésbe. Az 1996-os Dakar volt életem első autóversenye, 2003 óta pedig már a saját műhelyünkben készülnek a versenyautók és a kamionok. A versenyautó-szerelő műhelyben szervizelik a kész autókat, a lakatosműhelyben készülnek az új autók és az alkatrészek, a kamion-műhelyben pedig a versenykamiont, a három szervizkamiont és a VIP buszt szervizelik szerelőink.

Csapatunk 2010-ben válik igazán profivá, mivel kiegészültünk egy csapatvezetővel, Németh Ottóval. Ottó egy teljesen más területről érkező szakember, aki viszont a szakmájában, a marketing és marketingkommunikáció, illetve a PR területén képviseli az élmezőnyt. Nem kis büszkeséggel és még nagyobb örömmel fogadtuk a csapatba hivatalos háziasszonyunkat, Freire Szilviát. Szilvi 2008-ban a Miss World és a Miss Universe Hungary szépségversenyek összevont, magyarországi döntőjén lett a zsűri döntése alapján a királynő. Ő a hölgyek szemével figyeli majd a csapat életét és az eseményekről – többek között – külön internetes blogban számol be.

A 2010-es évben készítjük el azt a versenyautót is, amelyet másfél éve tervezünk. Az új Opel Antara Evo külső borítását a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói és oktatói tervezték, majd a General Motors szélkamrájában tesztelve alakult ki a végleges formája. Az autó futóművét annak a francia cégnek a mérnökei tervezték, akik annak idején a Nissan gyári versenyautóit is megépítették, majd később a Volkswagen-nek dolgoztak, legutóbb pedig a BMW X-raid Team-nek terveztek futóművet az X3-asokhoz. Az új autó motorját – amely még erősebb, mint a mostani – a GM Racing építi jelenleg Detroitban és várhatóan a nyárra érkezik az Opel Dakar Team műhelyébe. Az erőátviteli rendszert a VW Motorsport jóváhagyásával vásároltuk egy angol cégtől és már meg is érkezett a műhelyünkbe.

2010-ben 14 különböző tereprally-versenyen állunk rajthoz, amelyeken felkészülhetünk a 2011-es Dakar-ra, annak ellenére, hogy még nem tudjuk, hogy valóban visszatér-e Afrikába a futam. Bunkoczi Lászlóval indulunk a magyar bajnokságban, az FIA Közép-Európa Zóna Kupában és a FIA Európa Kupa futamokon, ezek mindegyikén szeretnénk a dobogó legfelső fokára állni – fejezte be Balázs a tájékoztatást.

– Az idei szezon különlegessége, hogy a Dakar Rally-ra való felkészülést a szentpétervári Northern Forest-tel kezdjük, ami nem számít kimondottan sivatagi versenynek a havas pályáival. Még nem versenyeztünk ilyen körülmények között, de még szöges gumikkal sem, viszont ez a verseny biztosan megadja majd az alaphangot az idei évadnak. Már négy hónapja nem ültünk versenyautóban, ki is vagyunk rá éhezve, hogy csapassunk végre egy jót – tette hozzá sietve Bunkoczi Laci.

Mi a magunk részéről csak azt kívánjuk, hogy úgy váljon valóra minden tervük, ahogy megálmodták!

4x4online.hu

Tisztelt olvasók!

Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Cultissimo facebook oldalát, a következő címen: https://www.facebook.com/Cultissimomagazin - Minden "lájk számít, segíti a magazin működését!

Köszönettel és barátsággal!

www.cultissimo.hu