Kritika – A következő három nap

345

Lara Brennan (Elizabeth Banks) összekapott a főnökével. Ez elég hétköznapi eset, nem érdemes belőle filmet készíteni. Csakhogy. Brennan főnöke meghalt, a nőt látták sietve távozni a tetthelyről, a gyilkos fegyveren rajta van az ujjlenyomata, a ruháján pedig az áldozat vére.

Az hiszem senki sem csodálkozik, ha ezek után Lara Brennant életfogytig tartó szabadságvesztésre ítélik. És itt lép be a képbe a férj, John Brennan (Russel Crowe).
 
Mit tehet egy férfi, ha a feleségét, a gyermeke (Luke – Ty Simpkins) anyját gyilkosság vádjával bűnösnek találják, és életfogytiglanra ítélik? A következő három nap főszereplője, John Brennan először kétségbe esik, majd miután a felesége, Lara sikertelen öngyilkosságot követ el, elhatározásra jut: muszáj az asszonyt kiszabadítania a börtönből. Az ügyvédjük (Daniel Stern) szerint erre törvény adta lehetőség már nincsen, ezért mást kell a férfinak kitalálnia. Internetes kutatás során talál rá Damon Pennington-ra (Liam Neeson), aki mondhatni „szaktekintélye” annak a témának, amit John újabban tanulmányoz – azaz börtönből való szökésnek.
Pennington-nak hétszer sikerült illegálisan szabadulnia a rácsok mögül, így ha valaki, ő igazán tudja, mire kell odafigyelni. A két férfi összehoz egy személyes találkozót, ami után Brennan, Pennington tanácsai alapján, elkezdi a megfigyelést, amely alapján megtervezheti a felesége szöktetését. Azonban minden borul, amikor kiderül, hogy Larát három nap múlva átszállítják egy másik büntetés-végrehajtási intézetbe. Nem számít, hogy a nő bűnös, vagy ártatlan, a tervnek működésbe kell lépnie. Most vagy soha.
Azt tudjuk, hogy a filmet íróként és rendezőként is jegyző Paul Haggis otthonosan mozog az akciófilmek között, de ennél a munkájánál láttunk tőle sokkal jobbat is, ha megnézzük az utóbbi tíz év termését. A következő három nap nagyon ígéretesen indul, hiszen nem nevezhetjük tipikusnak azt az alaphelyzetet, hogy az anya kerül börtönbe, és az apának kell az otthoni dolgokkal foglalkozni. Tetszett, hogy mennyire emberi John Brennan karaktere, ahogyan nem látva más lehetőséget, teljesen laikusként nekiáll szökési tervet készíteni. Tökéletesen elhittem, hogy ebben a kilátástalan helyzetben egy hús-vér ember így cselekedne, illetve hasonlóképpen reagálna a dolgokra. Gondolok itt az első, kulcsos próbálkozásra, amiben minden érzelem benne volt, aminek benne kellett lennie: remény, eltökéltség, rettegés, kétségbe esés és végül megkönnyebbülés.
 
Aztán a film közepén történik valami. Egy veszekedés John és Lara között előhozza a férfiből a Michael Scofieldet; egyik pillanatról a másikra kibújik az unalmas tanár szerepéből, és hidegvérű akcióhőssé válik. Olyan drasztikus a változás, hogy teljesen kizökkent a filmből, és eszembe jut, hogy „ja tényleg, ez csak egy film”. A zenével tudnának segíteni, hogy hamar visszasüppedjünk a mozifeeling-be, de a hangos nem egyenlő a hangulatossal.
A következő három nap olyan, mint a film plakátja. Az egy ember köré épített alapgondolat ötletes, de az eredmény elég szürke. Azt azért nem mondanám, hogy úgy éreztem, annak a bizonyos 72 órának minden egyes percét végig kellett ülnöm, de minimum húsznak azért érződött.
 

A következő három nap

(The Next Three Days)
 
szereplő(k):
Russell Crowe (John Brennan)
Elizabeth Banks (Laura)
Liam Neeson (Damon)

Nagy Bernadett

  www.cinemagyar.hu a Flag Polgári Műhely partnere

Tisztelt olvasók!

Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Cultissimo facebook oldalát, a következő címen: https://www.facebook.com/Cultissimomagazin - Minden "lájk számít, segíti a magazin működését!

Köszönettel és barátsággal!

www.cultissimo.hu