Nagyító alatt: Becstelen brigantyk

445

Quentin Tarantino Becstelen brigantyk című filmjében a második világháború gyalázatos, elhallgatott, valódi, illetve már-már fantasztikusnak tűnő történetei adnak egymásnak randevút.

Franciaország német megszállásának első évében Shosanna Dreyfus (Melanie Laurent) családját lemészárolja Hans Landa náci ezredes (Christoph Waltz). Hajszál híján Shosanna is áldozatul esik. A lány Párizsba menekül, és álnéven egy mozi tulajdonosa lesz. Valahol máshol Európában Aldo Raine hadnagy (Brad Pitt) amerikai zsidó katonákból alakulatot szervez, hogy könyörtelen büntetőakciókat hajtsanak végre. A németek brigantyknak nevezik el őket. Raine csapatához csatlakozik egy német színésznő, Bridget von Hammersmark (Diane Kruger), aki valójában kém, és az a küldetése, hogy levadássza a Harmadik Birodalom vezetőit. A hősök sorsa egy moziban fonódik össze, ahol Shosanna saját bosszúját forralja.

           
 
Első fejezet: A forgatókönyv
 
A Becstelen brigantyk hosszú időn át érlelődött. Legjobb, ha erről a folyamatról Quentin Tarantino barátai és kollégái számolnak be. A film címét egyébként Enzo Castellari 1978-as Becstelen brigantik című alkotásától kölcsönözte Tarantino.
Castellari jutalmul kapott egy kis meglepetés-szerepet a filmben. – Fontos hangsúlyozni, hogy nem remake-ről van szó! – figyelmeztet az olasz rendező. – A Becstelen brigantyk teljesen Quentin agyszüleménye, az én filmem csak a kiindulópont volt.
Lawrence Bender producer legalább tíz éve hallott először a brigantykról, amikor Tarantino az irodájában részleteket olvasott fel neki a készülő forgatókönyvből. – Totál kész voltam tőle, alig vártam, hogy hozzákezdhessünk a munkához – emlékszik vissza a producer. A forgatás kezdete azonban még odébb volt, mert a történet számos átalakuláson ment át. Ahogy múltak az évek, cselekményszálak jöttek és mentek, és bár a cím ugyanaz maradt, Tarantino hol azzal kacérkodott, hogy tévés minisorozatot készít az ötletből, hol arra gondolt, hogy esetleg regény formájában bontakoztatja ki.
A forgatókönyvnek közben híre ment, különböző változatokban felbukkant imitt-amott. Eli Roth, aki Donny Donowitz brigantyt alakítja, így emlékszik vissza: – Először 2004 decemberében találkoztam a Becstelen brigantykkal, amikor Quentin előadta az egész Hitler-monológot. Először voltam szemtanúja annak, amit Quentin Tarantino Színháznak hívok: ilyenkor felolvassa a forgatókönyvet, és eljátssza az összes karaktert. Aztán évekig úgy volt, hogy Quentin időnként felhívott, és örömmel újságolta, hogy megint kész van egy jelenet a brigantykból. De később elaludt a dolog, mert a Halálbiztoson kezdett el dolgozni. Vagy másfél éve viszont közölte: most már tényleg be akarom fejezni a Becstelen brigantykat.
 A forgatókönyv végleges változata 2008. július 8-án készült el. Aki csak elolvasta, igencsak meglepődött. Tarantino tudja, miért: – A film minden fejezete más műfajban és stílusban készült. Az eleje például spagetti-western, de második világháborús környezetben.
            Greg Nicotero maszkmester, aki a Kutyaszorítóban (Reservoir Dogs) óta Tarantino állandó munkatársa, az elsők között olvasta a forgatókönyvet. Nem azzal találkozott, mint amire számított. – Azt hittem, majd hatalmas csatajelenetek lesznek benne, folyik a patakvér, a gránátok darabokra tépik az embereket, de Quentin egészen más irányba ment. Elképesztő volt, milyen részletesen kidolgozott mindent, hogy a film teljesen hiteles legyen.
            A forgatókönyv azért is meglepett mindenkit, mert a történelmi és kitalált karakterek a lehető legtermészetesebb módon szerepelnek együtt a Tarantino által megálmodott alternatív univerzumban. – Már a forgatókönyv első mondata eligazít: Volt egyszer, hol nem volt egy nácik által megszállt Franciaország – folytatja Nicotero. – Azaz tündérmese Tarantino stílusában előadva.
            Tarantino azt mondta, hogy a 2009-es cannes-i fesztiválra kész akar lenni a filmmel, ami lehetetlen vállalkozásnak tűnt. – Tizennégy hetünk maradt az előkészítésre, aztán el kellett kezdenünk forgatni – meséli Bender. – A leghátborzongatóbb az volt, hogy a szereplőválogatással és a stáb összeállításával is készen kellett lennünk még azelőtt, hogy aláírtuk volna a szerződéseket a produkció finanszírozásáról.
           
 
Második fejezet: A szereplőválogatás
 
            A Becstelen brigantyk szereplőválogatása egyszerre kezdődött meg Párizsban, Berlinben és Los Angelesben. A produkció a karakterek nemzetiségének megfelelő országokból kérte fel a színészeket. – Ilyen még nem volt, de biztos vagyok benne, hogy a nemzetközi közönség imádni fogja – mondja Henning Molfenter társproducer, aki a berlini Babelsberg Studiót képviselte a stábban. – Ez újabb lépés a nemzetközi mozi kialakulása felé.
            Brad Pitt volt az első színész, akit felkértek. Aldo Raine hadnagyot játssza a filmben. Tarantino Franciaországba repült, hogy találkozzon vele. – Csodálatos színész! – mondja a rendező. – Már régóta szerettünk volna együtt dolgozni, és ez volt a tökéletes alkalom. Senki mást nem tudtam elképzelni a szerepre.
            Diane Kruger Bridget von Hammersmarkot alakítja. A színésznő Németországban nőtt fel, és Párizsban él. Nagyon jó ötletnek tartja, hogy Tarantino nemzetközi színészcsapatot válogatott össze. – Becsülöm, hogy volt mersze meglépni ezt. Minden nyelvnek más a dallama, amit jó hallani, és vicces, hogy az emberek nem értik egymás beszédét.
            Kruger izgalmasnak találta, hogy Tarantino alternatív történelmet írt, és ebben kellett eljátszania egy karaktert. – Bridget nagyon klassz nő. A negyvenes évek német mozisztárja, az UFA olyan legendáihoz hasonlít, mint Marlene Dietrich vagy Hildegard Knef. Abban különbözik tőlük, hogy ő nem emigrált a háború alatt, amiért a németek nagyon hálásak neki. Jól kijön a náci rezsimmel, valójában azonban az angolok kémje.
            Daniel Brühl is az elsők között szerződött le a filmre. A háborús hősből filmsztárrá lett Fredrich Zollert alakítja. – Kedves és jóképű, imádja a mozit. Jól föl kell kötnie a gatyáját, hogy megkaphassa Shosannát. Nehezen viseli, hogy a lány olyan csúnyán bánik vele, és semmilyen érzelmet nem táplál iránta.
            Tarantino nem tagadja, hogy a karaktert Audie Murphy története inspirálta, aki az európai hadszíntéren szolgált a második világháború alatt, és az összes fontos katonai kitüntetést megkapta, később pedig filmsztár lett.
               Brühl Párizsba utazott, hogy együtt próbáljon a Shosanna szerepére esélyes francia színésznőkkel. Nyilvánvaló volt, mennyire összeillő párt alkotnak Melanie Laurant-nal. A színésznő 2008-ban rendezőként Arany Pálmát nyert Cannes-ban legjobb rövidfilm kategóriában, előtte egy évvel pedig Cesart (a francia Oscart®) mint a legígéretesebb színésznő. 
– Shosanna a forgatókönyv minden változatában fontos karakter volt – folytatja Tarantino. – Eredetileg elég nagy szemétládának képzeltem el, de aztán rájöttem, hogy ezt a figurát már láthattuk a Menyasszony személyében a Kill Billben. Ahogy alakult a sztori, az egyik legnagyobb koncepcióváltás az lett, amikor rendes kislányt csináltam Shosannából.
             Bár a szereplőválogatás nagyon jól haladt, Tarantino aggódott, hogy nem talál megfelelő színészt Hans Landa szerepére. Christoph Waltz azonban teljesen levette lábáról a rendezőt. – A meghallgatáson Quentinnel olvasták a dialógusokat – emlékszik vissza Bender. – Egyszer csak egymásra néztünk, és láttuk egymás szemében, hogy megvan az emberünk.
            A többi brigantyt ezek után gyorsan sikerült felsorakoztatni. Til Schweiger játssza Hugo Stiglitzet. A német sztár régi rajongója Tarantinónak, olyannyira, hogy első produkciós cégét, a Mr. Brown Companyt a Kutyaszorítóban egyik karakteréről nevezte el.
            Tarantino szólt Eli Rothnak, hogy neki szánja Donowitz szerepét. A forgatókönyvíróként, rendezőként (Motel – Hostel) és színészként is jeleskedő Roth akkor még nem olvasta az egész forgatókönyvet, és azt hitte, csak kis szerepet kapott. – Arra számítottam, hogy csak annyi dolgom lesz, mint a Halálbiztosban, aztán amikor végeztem a forgatókönyvvel, a fejemhez kaptam: te jó ég, ez az egyik főszerep!
            Omar Doom és Michael Bacall, akik szintén szerepeltek a Halálbiztosban, már a szereplőválogatás végén csatlakoztak a csapathoz. – Két héttel a forgatás kezdete előtt tudtam meg, hogy én is briganty leszek – meséli Doom. – Nem csodálkoztam, elvégre a Halálbiztosban is amolyan brigantyféle voltam.
            Gedeon Burkhard német színész, aki Wilhelm Wickit játssza, nyolc évet várt arra, hogy briganty lehessen. – Kilenc éve Bécsben találkoztam először Quentinnel – emlékszik vissza Burkhard. – Aztán Los Angelesben is összefutottunk, és mesélt egy második világháborús filmről, amiben van egy katona, aki két nyelven tud, ezért tolmácskodni szokott. Azt mondta, ezt a karaktert én játszhatnám. Aztán évekig nem történt semmi. Tavaly meghallottam, hogy Quentin Németországban van, és szereplőket keres. Napokig tűkön ültem, és vártam, hogy felhívjon. Hívott, elmentem a meghallgatásra, és megkaptam a szerepet. Azóta nem lehet letörölni a vigyort a képemről!
            Ahogy összeállt a csapat, Tarantino azonnal eligazítást tartott. Azt mondta nekik: – A brigantyk olyanok, mint az elszánt, kétségbeesetten harcoló apacsok. Lélektani gerillaháborút vívnak a nácik ellen.
           
 
Harmadik fejezet: Az előkészületek
 
            A Becstelen brigantyk ötletes jelmezeit Anna Sheppard álmodta meg. A jelmeztervező kezdetben nem volt biztos benne, hogy megint második világháborús projektben kellene dolgoznia, hiszen jócskán megismerte ezt a műfajt: korábban az HBO Elit alakulatának (Band of Brothers), tervezett uniformisokat, előtte pedig A zongorista (The Pianist) és a Schindler listája (Schindler’s List) stábjának volt tagja. Ám miután elolvast a Becstelen brigantyk forgatókönyvét, rájött, hogy ezúttal egészen másként közelítheti meg a korszakot.
            – Éreztem, hogy most sokkal szabadabban dolgozhatok, elengedhetem a fantáziámat – mondja Sheppard. – A többi háborús filmben már kellő rutint szereztem, és erre alapozva indulhattam el más irányba.
            Diane Kruger nagyon boldog volt, hogy a La Louisiana-jelenetben viselt ruhája tökéletesen illett az általa megformált karakterhez. – Nem akarja fölhívni magára a figyelmet, de mégiscsak filmsztár, ezért egy kis tollas kalapot visel és egy tökéletesen szabott kosztümöt. Nagyon vicces, ha valaki azt hiszi, hogy ilyen gyönyörű ruhában észrevétlen tud maradni.
            Sheppardnek Julie Dreyfus személyisége is ihletet adott. – Julie gyönyörű, és tudja, hogyan kell egy ruhát viselni. Mindig van rajta valami állati: szőrme vagy krokodilbőr táska vagy leopárdmintás kalap. Ezzel fejezzük ki a karakter, Francesca Modino kegyetlen oldalát.
            Churchill, Goebbels és Hitler maszkjának elkészítése komoly feladatot jelentett Greg Nicotero make-up mester számára. Amikor először találkozott Tarantinóval, megmutatta neki Goebbels és az őt alakító Sylvester Groth képét, s elmagyarázta, milyen változtatásokra van szükség a színész arcán.
            – Martin Wuttke, aki Hitlert játssza, csak színpadon alakította eddig a Führert, ezért nem volt hozzászokva az arcprotézishez – mondja Nicotero. – Szilikonorcákat kapott, meg állat és orrot is, parókát adtunk rá, és kontaktlencsét viselt. Érdekes volt figyelni, ahogy lassan Hitlerré változott.
               Mike Myers szinte minden filmjében arcprotézist visel, ezért nem jelentett neki újdonságot, hogy külsőleg is át kell alakulnia Fenech tábornokká. – Mivel nagy gyakorlata van, még tanácsokat is tudott adni – folytatja Nicotero. – Mike részt vett a karakter megtervezésében, és közben kitalálta, milyen is ez a tábornok.
 
 
Negyedik fejezet: A forgatás
 
– Berlinben olyan stúdiókban forgattunk, amelyekből csak úgy áradt a történelem szaga – meséli Bender. – Ott készült a Metropolis és a Kék angyal meg a Hitler-korszak filmjei is. Hátborzongató érzés volt, de különös energiát is adott. Ott dolgoztunk, ahol Goebbels propagandafilmjei készültek.
A cselekmény gyökeres fordulatot vesz, amikor a nácik megskalpolására fölesküdött kommandósok megtudják, hogy küldetésük megváltozott: az új cél a Harmadik Birodalom megdöntése. Minderre a La Louisiana pincekocsma szűk terében kerül sor. A nagyon fontos jelenetsort három hétig forgatták, miután két és fél hétig próbáltak. Tarantino nem győzte hangsúlyozni, mennyire szívén viseli a dolgot. – Ez a jelenetsor megfelel a Kutyaszorítóban raktáros jelentének, csak sűrítettebb – mondja.
– Mire nekiláttunk forgatni, úgy éreztem magam, mintha színdarabban szerepelnék – emlékszik vissza Kruger. – Betéve tudtam az összes dialógust, álmomban is felmondhattam volna. Már minden a helyére került. Quentin többek között azért is nagy rendező, mert akkor is figyel rád, ha csak a háttérben vagy. Tudod, hogy nem játszhatsz akárhogy, és nem is akarsz, mert azt szeretnéd, hogy Quentin tiszteljen mint színészt. Márpedig ő nagyon meg tudja becsülni a színészeit.
– A La Louisiane-jelenet valószínűleg a film egyik legemlékezetesebb része – folytatja a színésznő. – Itt fonódik össze Brad cselekményszála az enyémmel. Már tudom, kicsoda Brad, követtem Shosannát is, tudom, hogy mire készül, és most a La Louisianában összeáll a kép. Már megvan a nagy terv, de hirtelen minden összeomlik, és elő kell venni a B tervet.
A film utolsó jeleneténél nagy szükség volt Jeff Dashnaw és Budd David kaszkadőrkoordinátorok szakértelmére: több mint 160 kaszkadőrt kellett betanítaniuk, akiket különböző európai országokból verbuváltak. A jelenetet részben az egyik babelsbergi stúdióban, részben egy szó szerint szénné égő cementbányában vették fel. Több mint száz kaszkadőr rohant elő a lángoló épületből, lökdösve-tiporva egymást.
Quentin azt mondta: minél kevesebb a digitális trükk, annál jobb. Ezért fordultak Dashnaw-hoz, az egyik legprofibb kaszkadőrkoorodinátorhoz. – Nem kapok gyomorideget, ha tűzzel kell dolgoznom, de azért tartok tőle – mondja Dashnaw. – Ez a legkomolyabb veszélyforrás a szakmánkban, mert az a tapasztalatom, hogy tűz esetében nincs kis baleset. Ha baj van, akkor biztos, hogy tragédia történik.
Omar és Ali dublőr nélkül forgatták a veszélyes jelenetet. – Quentinnek az az elve, hogy minden annyira valódinak hasson a filmjében, amennyire csak lehet – mondja Eli. – Ha tűz van, legyen igazi tűz. Ettől tud olyan klassz mozikat csinálni.
Film a filmben… Tarantino ismét meglepi a nézőket, ezúttal egy dokumentumfilm-paródiával, amelynek Nemzeti büszkeség a címe. A kis gyöngyszemet Eli Roth és öccse, Gabriel forgatta, főszereplője Daniel Brühl. A hétperces kisfilmben 120 beállítás látható, bár nem került be teljes hosszában a Becstelen brigantykba. – Remélem, az egész rajta lesz a DVD-n – mondja Brühl. – Tényleg jól sikerült, és nagy poén, hogy zsidó rendező forgat náci propagandafilmet.
 
 
Epilógus
 
Roth így foglalja össze a Becstelen brigantyk lényegét: – Olyan Tarantino-mozi, amit telenyomtak szteroidokkal meg speeddel. A történet a második világháborúban játszódik, mégsem háborús film. Gyors, feszült, izgalmas, rengeteg az akció és az erőszak, ahogy egy vérbeli Tarantino-filmtől elvárható, de ezúttal olyasmit kap a néző, amit eddig még Quentinnél sem tapasztalt. Olyan bosszúmozi, ami a bosszú mellett a moziról is szól.
– Minden Tarantino-filmhez romantikus szálak fűznek, de ehhez különösen – mondja B.J. Novak, aki az egyik brigantyt, Smithson Utivich őrvezetőt alakítja. – Ez a legromantikusabb története, mert a mozi menti meg benne a világot. Romantikus és briliáns ötlet.
Végezetül szólaljon meg Tarantino is, mit tart a legfontosabbnak a filmben: – Természetesen azt, hogy a mozi ereje győzi le a nácikat. De nemcsak metaforikusan, hanem szó szerint is.
 
 
A film szereplői
 
BRAD PITT (Aldo Raine hadnagy) napjaink egyik legsokoldalúbb filmsztárja, aki a Plan B Entertainment producercég tulajdonosaként egyben sikeres filmkészítő is. Oscarra jelölték a Benjamin Button különös élete (The Curious Case of Benjamin Button) főszerepéért, valamint a 12 Majomért (Twelve Monkies) – ez utóbbiért Arany Glóbuszt kapott. Arany Glóbuszra jelölték a Szenvedélyek viharában (Legends of the Fall) és a Babel című filmekért.
Korábban az Égető bizonyíték (Burn After Reading) című Coen-filmben szerepelt. A 2007-es velencei fesztivál a legjobb színész díjára jelölték a Jesse James meggyilkolása, a tettes a gyáva Robert Ford (The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford) című filmben nyújtott alakításáért.
További fontosabb filmjei: Ocean’s Eleven – Tripla vagy semmi (Ocean’s Eleven), Ocean’s Twelve – Eggyel nő a tét (Ocean’s Twelve), Ocean’s Thirteen – A játszma folytatódik (Ocean’s Thirteen), Thelma és Louise, Kalifornia – A halál nem utazik egyedül, Interjú a vámpírral (Interview with the Vampire), Tiszta románc (True Romace), Sleepers – Pokoli lecke, Trója (Troy), Mr. és Mrs. Smith (Mr. and Mrs. Smith), Kémjátszma (Spy Game), A mexikói (The Mexican), Blöff (Snatch).
A Plan B által gyártott fontosabb filmek: A tégla (The Departed – a film négy Oscart® nyert), Hatalmas szív (A Mighty Heart – Angelina Jolie Arany Glóbuszt kapott érte), Charlie és a csokigyár (Charlie and the Chocolate Factory), Trója, Jesse James maggyilkolása.
           
            MÉLANIE LAURENT (Shosanna Dreyfus) édesanyja tánctanár, édesapja pedig színész, ám Laurent véletlenül csöppent a mozi világába. Gérard Depardieu adott neki szerepet Híd két part között (Un pont entre deux) című filmjében.
            A színésznőre 2002-ben figyelt a nagyközönség a Szerelmi bonyodalmak (Embarrassez qui vous voudrez) című filmnek köszönhetően.
            További fontosabb filmjei: Snowborder, Halálos szívdobbanás (De battre mon coeur s’est arrete), A dicsőség arcai (Indigenes), A halál kamrája (La chambre des morts), Paris.
 
            CHRISTOPH WALTZ (Landa ezredes) csaknem három évtizedes filmes és televíziós karrierre tekinthet vissza. Az osztrák színész jelenleg Londonban él.
            Fontosabb filmjei: Jennerwein – A tiroli vadorzó, Bénító vágy (Der alte affe Angst), Az elveszett város kalandorai (She), Szupertitkos küldetés (The Queen’s Messenger), Túlélőtúra (Falling Rocks), Pánik a stadionban (Das finale)
 
            ELI ROTH (Donny Donowitz) 2002-ben robbant a köztudatba Kabinláz (Cabin Fever) című kis költségvetésű horrorfilmjével, amelynek forgatókönyvírója, producere és rendezője volt. A torontói filmfesztiválon hét stúdió marakodott a filmen, végül a Lionsgate szerezte meg. A Kabinláz lett a stúdió legsikeresebb filmje 2003-ban: 33 millió dolláros összbevételt ért el a mozikban, és csaknem 70 milliót hozott DVD-n.
            Roth második filmje, a Motel (Hostel), amelynek forgatókönyvírója, producere és rendezője volt (az executive produceri feladatot Quentin Tarantino látta el), még nagyobb világsiker lett. A 4 millió dollárból forgatott film összesen 150 millió dolláros bevételt hozott. A rendező a Motel 2-vel folytatta, amely 10 millió dollárból készült, és összesen 85 millió dollárt hozott a konyhára. Roth érdemének tudják be, hogy elindult a horrorfilmek új hulláma, és neve összeforrt a kis költségvetésű, de nagy bevételt termelő horrorokkal.
 
            DIANE KRUGER (Bridget von Hammersmark) Németországban született és nevelkedett. A Royal Ballet-nél tanult, ám egy sérülés véget vetett táncos pályafutásának. Luc Besson tanácsára Párizsba költözött, és az egyik legfelkapottabb fotómodell lett. Az Ecole Fleuron színiakadémia hallgatója volt, ahol elnyerte a legjobb színész díját.
            Fontosabb filmjei: Fegyverek dallama (The Piano Player), Bálványom (Mon idole), Fél nélkül – Michel Vaillant, Trója, A nemzet aranya (National Treasure), Wicker Park, A nemzet aranya 2. – A titkok könyve, Tigrisbrigád (Les brigades du tigre), Rókavadászat (The Hunting Party).
 
            TIL SCHWEIGER (Hudo Stiglitz) az egyik legnagyobb német filmsztár, egyben sikeres producer. Első filmje a Németországban kultikus Manta, manta volt, amellyel azonnal befutott. Első rendezése, A mennyország kapujában (Knocking on Heaven’s Door) szintén óriási sikert aratott.
            Fontosabb filmjei: Mindenki másképp kívánja (Der Bewegte Mann), Az áruló csókja (Judas Kiss), Felpörgetve (Driven), Szexuális mélyfúrások (Investigative Sex), Tűz esetén (Was tun, wenn’s brennt?), Lara Croft: Tomb Rider – Az élet bölcsője (Lara Croft: Tomb Raider – The Cradle of Life), Hol van Fred (Wo ist Fred?), Mezítlábas szerelem (Barfuss),  
 
            GEDEON BURKHARD (Wilhelm Wicki) a magyar közönség számára leginkább a Rex felügyelő és a Cobra 11 főszereplőjeként ismert. Előbbi sorozatot 140 országban sugározták, utóbbit több mint 120-ban.
            A Münchenben született Burkhard tökéletesen beszél angolul is, mert középiskolai tanulmányait Angliában és Amerikában végezte. Első filmszerepét tízévesen kapta. A tizenegyedik osztály után nem tanult tovább, teljes mértékben a színészetre koncentrált.
 
 
A film készítői
 
            QUENTIN TARANTINO (forgatókönyvíró, rendező) nemzedéke egyik legnagyobb tehetségű filmkészítője, munkáit élénk képzelőerő és a finom részletek iránti érzékenység jellemzi. Védjegye, hogy minden filmjében utal klasszikus filmes stílusokra, műfajokra és motívumokra.
            Legutóbb régi munkatársával, Robert Rodriguezzel (Alkonyattól pirkadatig – From Dusk Till Dawn, Négy szoba – Four Rooms, Sin City) készítette a Grindhouse-t, amely két önálló nagyjátékfilmből áll. Tarantino filmje, a Halálbiztos (Death Proof) egy pszichopata sorozatgyilkosról szól, aki felspécizett autójával szép lányokat küld a másvilágra.
            Tarantino eszelős világ körüli útra invitálta a nézőket a Kill Bill 1-2.-ben. Uma Thurman alakította a Menyasszonyt, aki véres bosszúhadjáratot folytat volt társai ellen.
            Ezután forgatta Rodriguezzel a Sin Cityt, amely Frank Miller kultikus képregényéből készült.
            Elmore Leonard Rum Punch című krimije alapján írta és rendezte a Jackie Brownt. A film egyik főszereplője, Samuel L. Jackson elnyerte a legjobb színésznek járó Ezüst Medvét a berlini filmfesztiválon, a női főszereplőt, Pam Griert Arany Glóbuszra jelölték, a film harmadik sztárját, Robert Forstert pedig Oscarra® jelölték.
            Tarantino hírnevét a Ponyvaregény (Pulp Fiction) alapozta meg, amelynek társ-forgatókönyvírója és rendezője volt, és szerepelt is benne. A film Cannes-ban Arany Pálmát nyert, és hét Oscarra® jelölték. 
Első rendezése a Kutyaszorítóban (Reservoir Dogs) volt, elkészítésében producerként is részt vett. A film sikere után kelendő lett az a két forgatókönyv, amelyeket még videotékás korában írt, így került vászonra a Tiszta románc (True Romance) és az Alkonyattól pirkadatig (From Dusk Till Dawn).
 
LAWRENCE BENDER (producer) több mint húsz éve tevékenykedik a szórakoztatóiparban, és tekintélyes eredményeket mondhat magáénak. Filmjeit eddig 21 Oscar®-jelöléssel ismerték el.
Bender legutóbb a Kellemetlen igazság (An Inconvenient Truth) című filmet készítette, amely a környezetvédelem fontosságára hívja fel a figyelmet. A film elnyerte a legjobb dokumentumfilmnek járó Oscart®, valamint a legjobb eredeti betétdalnak járó aranyszobrocskát.
A producer további fontosabb filmjei: Good Will Hunting (kilenc Oscar®-jelölés, melyek közül a legjobb forgatókönyvnek és a legjobb mellékszereplőnek járó sikerült szoborra váltani), Ponyvaregény, Kutyaszorítóban, Alkonyattól pirkadatig, Jackie Brown, Dirty Dancing – Havana Nights, Keménykötésűek (Knockaround Guys), A mexikói, Anna és a király (Anna and the King – két Oscar®-jelölés), Drágább a gyöngyöknél (A Price Above Rubies), Döntő pillanat (Killing Zoe), Kint az utcán (Fresh), Fekete Amerika (Whie Man’s Burden), The Intruder.
 
BOB ÉS HARVEY WEINSTEIN (executive producerek) 1979-ben alapították a Miramax Films-et, amelyet szüleikről, Miráról és Maxról neveztek el. A cég célja az volt, hogy európai, illetve felkavaró témájú filmeket forgalmazzon innovatív marketingeszközökkel. Komoly kockázatot vállalva minden egyes filmjük számára testre szabott kampányt dolgoztak ki, s így számos művészfilmet vittek sikerre.
2005-ben Bob és Harvey létrehozták új multimédia-cégüket, a The Weinstein Companyt, amely magában foglalja az 1993-ban alapított Dimension Filmset is.
A Weinsteinék nevéhez fűződő sikerfilmek: Kémkölykök 1-3., (Spy Kids), Más világ (The Others – Oscar®-jelölés), Horrorra akadva 1-4. (Scary Movie), Sikoly-trilógia (Scream), Halloween H20, Invázium (The Faculty), Angyalok háborúja (The Prophecy), Sin City, Grindhouse, 1408: a Paradicsom meghódítása (1408), A köd, Az olvasó (The Reader), Vicky Christina Barcelona.
 
 
 
A háttéranyagot a

biztosította. 

Tisztelt olvasók!

Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Cultissimo facebook oldalát, a következő címen: https://www.facebook.com/Cultissimomagazin - Minden "lájk számít, segíti a magazin működését!

Köszönettel és barátsággal!

www.cultissimo.hu