WC csillárral – Hülyeség luxuskivitelben, vagy mi

992

Van hat nő, Rubint Réka, Köllő Babett, Csősz Boglárka, Farkas Rita, Vasvári Vivien és Smaltig Dalma. 

 Viviennek az a legnagyobb problémája, hogy vegyenek-e a vőlegényével hajót, és hogy az elektromos vagy vitorlás legyen-e. Babett azon dilemmázik, hogy kerüljön-e implantátum a fenekébe egy svájci klinikán. A Viasat3 új műsorával visszakanyarodott ahhoz a műfajhoz, amelyhez a legjobban ért: a hamisítatlan trash-hez. A Feleségek luxuskivitelben elérte, hogy még napokkal a bemutatkozó rész után is sokan a szereplőiről beszéljenek: a Kardashian-recept a magyaroknál is működik.

Ahányszor szóba kerül egy megrendezett valóságshow, a párbeszéd egyik tagjáról automatikusan ki fog derülni, hogy nincs tévéje, de azon is csak a Mezzót nézi a Spektrumon. A Viasat gazdag feleségei amolyan igazi bűnös élvezet kis adag polgárpukkasztással, csipetnyi irigységgel, nevetségesen rossz színészekkel és sután megírt, művi párbeszédekkel, mégis tud annyira szórakoztató lenni, mint vasalás közben a néhai Mónika show egymással ordibáló, megcsalt fogatlan szeretői. Kukucskálni mindenki szeret, ha pedig nem lenne szemét, minden bizonnyal a magaskultúrát sem tudnánk kellően értékelni.

„Csillár, festmény és tapéta nélkül nincsen vécé” – jelenti ki a férjénél huszonegy évvel fia­talabb Babett, aki a reality második részében már egy szépészeti klinikán tolja túl a botoxot. Lárvaszerűvé vált arcán élcelődik az egykor atletizáló Vivien, akinek egyébként fizikai fájdalmat okoz, ha farmerruhában be kell vonulni a vörös szőnyegen. Szerinte a személyzet csak egy szebb elnevezés a szolgákra. Az ő eljegyzési bulija kedvéért még a Törökországban letelepedő Csősz Bogi is hazarepült Budapestre.

Bogit a 2003-as Apám beájulna című filmből ismerhetjük, amely büszkén érdemelné ki a kétezres évek legpocsékabb magyar vígjátékának díját, pedig bivalyerős volt az akkori mezőny. Mára Bogi egy török ingatlanoshoz ment hozzá, aki nem házakat mutogat párocskáknak Isztambul külvárosában, hanem reptereket és irodaházakat épít. Háromszáz fával körbevett hatalmas birtokukon kívül külön villát tartanak fenn, az asszonyka pedig azt meséli nevetgélve, hogy egy laza délutáni shoppingolás alatt könnyedén elver harmincezer eurót. Hozzájuk csatlakozott még a fitneszguru Rubint Réka, a recepciósból lett milliomosfeleség Dalma, valamint a négy lányát egyedül nevelő Rita, akit azért nem kell félteni, mert a legenda szerint 17 éves kora óta nem mosta meg a saját haját. A hidrogénezett hajkorona persze nem koszos, a hölgy hitvallása egyszerűen annyi, hogy ha nem is lesz mit ennie, a haját akkor is fodrász fogja megcsinálni.

A Feleségek luxuskivitelben nagyszerűen felerősíti a szőkenő-sztereotípiákat, a párjaikat folyamatosan szekáló, önimádó, pénzéhes nők elrettentő képét, akiknek csak sok ékszer és gazdag férj kell, unalmukban egymással cicaharcolnak, és en bloc rettentően idegesítőek. Egyetlenegy szereplő dolgozott a klisék ledöntéséért ebben a kellemetlen közegben, aki meglepő módon a sorozat legismertebb szereplője, Rubint Réka. A díszes társaságból ő az, aki valószínűleg férje felkarolása nélkül is ugyanott tartana, ahol. Gondoljunk is bármit Schobert Norbertről és a diétás Update szalonnáról, Réka a műsorban egy keményen dolgozó, kedves és segítőkész nőként mutatkozott be, aki nem henceg azzal, amije van, és nem ócsárol másokat a hátuk mögött. Üdítő színfoltként próbált egyensúlyt teremteni a hiszticunamik között az egymás ellen áskálódás tengerében, majd két rész után feladta, és kiszállt a sorozatból. Meg tudjuk érteni.

A Viasat nem titkoltan ráfordult a hülyeség ünneplésére. Évek óta sikerrel vetítik az Észbontók című játékot, amelynek annyi koncepciója van, hogy buta embereket válogatnak össze, a néző pedig hüledezhet és teljes szellemi fölényé­ben jókat kacaghat azokon, akik nincsenek tisztában az alapvető történelmi/tudományos tényekkel. Ami korábban az Éden hotel expornósokat, jászfényszarui focistákat és tápió­röcsögei modelleket felvonultató reality-sorozata volt, ma a Feleségek luxuskivitelben.

A sorozat a már több államban leforgatott amerikai nagytestvére (The Real House­wives of Beverly Hills, Orange County, New York City…) mintájára indul, de nyomokban felfedezhető benne az Aranyélet című HBO-sorozat fiktív magyar valósága „gazdagékról”, például kiderül, hogy Rita volt férjének az a sötét titka, hogy eljátszotta a teljes vagyonát. Aztán amikor a szintén eltartott Vivien vajnatimizik egy jóízűt Babett idősebb férje miatt, az már tényleg olyan, mint amikor a Szárnyas fejvadászban a replikáns Rachel teljes bizonyossággal állítja, hogy ő bizony ember, nem pedig egy mit sem sejtő robot. A Feleségek luxuskivitelben talán egy dologra jó: inkább rettent el ettől az üres, túlköltekező, szilikonnal dúsított életformától, mint teszi a vágy tárgyává. A luxus nem boldogít, inkább elbutít.

Terján Nóra – www.magyaridok.hu

Tisztelt olvasók!

Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Cultissimo facebook oldalát, a következő címen: https://www.facebook.com/Cultissimomagazin - Minden "lájk számít, segíti a magazin működését!

Köszönettel és barátsággal!

www.cultissimo.hu